”Kun itse tekee, niin ei maksa mitään” on sitkeä rekrytointimyytti.
Seuraan itse liike-elämän kehitystä, myynnin murrosta ja myynnin rekrytoinnin sopeutumista uusiin vaatimuksiin aitiopaikalta ja tiedän, että uskomus voi käydä kalliiksi.
Sen lisäksi tiedän, että ulkoistamalla myynnin rekrytoinnin säästät rahaa.
Rekrytoinnin on mukauduttava myynnin murrokseen
Virherekrytointi on aina kallis, mutta myynnin rekrytoinnin kohdalla vaikutukset heijastuvat koko toimintaan.
Kasvavan yrityksen tärkein moottori on toimiva myyntiorganisaatio. Oikean osaajan ja tehtävän kohtaaminen on siis ratkaisevaa.
Myynnin rekrytoinnin asiantuntija osaa haastaa pohtimaan eri näkökulmia ja määrittelemään, millainen henkilö edistää yrityksen strategisten tavoitteiden täyttymistä parhaiten.
Digitalisaation, globalisaation ja kulutuskäyttäytymisen muutos on tuonut mukanaan myynnin murroksen, joka puolestaan heijastuu rekrytointiin. Ovatko yrityksesi myyjät perinteisiä tuotemyyjiä vai konsultoivia asiantuntijamyyjiä? Kumpia heidän pitäisi yrityksen strategiaa tukeakseen olla?
Kilpailu asiantuntijamyyjistä on kova ja heidän markkina-arvonsa jatkuvassa kasvussa. Kun ulkoistat myynnin rekrytoinnin, avautuu eteesi aivan uudenlaisten osaajien joukko.
Laadukas rekrytointikonsultti huomioi työnantajamielikuvan ja hakijakokemuksen merkityksen
Rekrytointiprofiilin määrittely ja tehtävään sopivien huippuosaajien löytäminen on kriittinen ensiaskel, mutta samalla vasta kaiken alku: haluttu henkilö pitäisi vielä saada haastatteluun, allekirjoituksesta puhumattakaan.
Työnantajamielikuvan ja hakijakokemuksen ymmärtäminen erottaa laadukkaan rekrytointikonsultin hyvästä.
Asialla on kolme rahallista vaikutusta rekrytointiprosessiin: harkitut sanavalinnat nopeuttavat halukkaiden löytymistä, vakuuttavat kärkiehdokkaat yrityksestä ja mikä tärkeintä, minimoivat kalliin virherekrytoinnin mahdollisuuden.
On kaikkien etu, että tehtävänkuva on määritelty oikein, ehdokkaan persoona sopii yrityskulttuuriin ja hän tietää kaikki odotettavat plussat ja miinukset jo harkitessaan.
Myynnin rekrytoinnin ulkoistamisesta syntyvä säästö muodostuu monella tasolla
Myynnin rekrytointi on rekrytoinnin hankalimpia osa-alueita. Se vie valtavasti aikaa, huippuosaajien löytäminen on hankalaa ja virheet käyvät kalliiksi.
Ulkoistamisen säästöt syntyvät rekrytointiprosessin laadusta ja nopeudesta sekä välillisten tulomenetysten välttämisestä ja tulevaisuuden kasvavasta tuloksesta.
- Saat tuoreen näkemyksen rekrytointiprofiilin määrittelyyn.
- Voit käyttää rekrytoinnista säästyvän ajan ydinliiketoiminnan kehittämiseen.
- Pääset hyödyntämään mittavaa pohjoismaista verkostoamme.
- Pääset hyödyntämään laatutestattuja työmallejamme.
- Vältyt virherekrytoinneilta.
- Vahvistat yrityksen strategisia linjauksia.
- Nopeutat liiketoimintatavoitteisiin pääsyä.
Suomen SalesOnly-asiakkaista yli 80 % käyttää palveluita uudelleen. Käymme toimeksiannon päätteeksi asiakkaidemme kanssa palautekeskustelun ja sen tulokset puhuvat samaa kieltä kuin tämän blogin otsikko.
Asiakkaamme ulkoistavat myynnin rekrytointinsa, koska he saavat asiantuntevan kumppanin ja säästävät sekä aikaa että rahaa.