B2B-ostajien ostokäytöksen muutos määrittää modernin myynnin osaamistarpeet
Suurin osa B2B-ostajista aloittaa ostoprosessinsa itsenäisesti verkossa.
Kasvaakseen yrityksesi myyntistrategian on vastattava potentiaalisen asiakaskunnan muuttuneita ostotarpeita. Ja jotta myyntistrategia voi realisoitua tuloksiksi, on sen asettamat vaatteet huomioitava sekä myynnin johtamisessa että osaajien rekrytoinnissa.
Me SalesOnlylla osaamme auttaa yritystäsi määrittelemään liiketoimintatavoitteita ja yrityskulttuuria tukevan osaajaprofiilin. Perehdymme ja haastamme, etsimme ja arvioimme, kunnes löydämme sopivan osaajan.
Rekrytoimme C-tason myyntijohtajia, asiantuntijamyyjiä ja B2B-myynnin huippuammattilaisia. Voit ostaa palveluitamme myös osissa, siitä lisää alempana.
Kannattavaa myynnin rekrytointia, ensiluokkainen hakijakokemus ja pitävät aikataulut
Olemme erikoistuneet myynnin rekrytointiin ja se näkyy palvelumme laadussa. 80 % asiakkaistamme käyttää palveluitamme uudelleen. Se on luku, josta haluamme pitää kiinni.
Meillä on neljä toimintaperiaatetta, joiden avulla pysymme liike-elämän, osaajamarkkinan ja myynnin trendien etulinjassa.
- Kasvatamme asiakkaidemme myynnin rekrytoinnin kannattavuutta.
- Panostamme ensiluokkaiseen hakijakokemukseen.
- Pidämme kiinni asiakkaidemme aikatauluista.
- Kehitämme jatkuvasti omaa osaamistamme.
Myynnin rekrytoinnin ehdokaskartoitus, ehdokasarviointi ja soveltuvuusarviointi
Me välitämme liiketoiminnastasi ja ihmisistä aidosti. Prosessimme on läpinäkyvä niin yrityksille kuin kandidaateille – haluamme olla luomassa toimivia ja tuloksellisia työyhteisöjä.
Meet the Team, Hannu Pelli: ”Hyvä työnhakijakokemus kiteytyy viestintään.”
Useimmiten viemme läpi koko rekrytointiprosessin, mutta voit halutessasi hyödyntää asiantuntemustamme vain tarvitsemassasi vaiheessa.
Räätälöimme kaikki työvaiheet vastaamaan haussa olevan myyntiroolin vaatimuksia.
Myynnin rekrytointi, vaihe 1: ehdokaskartoitus
Ehdokaskartoituksen kivijalka on huolella määritelty osaajaprofiili.
Rekrytointikonsulttimme kartoittaa kanssasi liiketoiminnan tavoitteet, tulevaisuuden tarpeet, työkulttuurin, haasteet ja mahdollisuudet sekä urapolku- ja kehitysnäkymät. Osaajaprofiilin kartoittamisen yhteydessä saat työ- ja aikasuunnitelman.
Sen jälkeen konsulttimme kartoittavat profiiliin sopivat myynnin tai myyntijohtamisen ammattilaiset. Kartoitus paljastaa myös, kannattaako osaajaprofiilia vielä hioa.
Myynnin rekrytointi, vaihe 2: ehdokasarviointi
Ehdokasarviointi tapahtuu kattavassa haastattelussa, jonka pohjana on nimenomaan myynnin rekrytointiin luotu kompetenssipohjainen malli.
Rekrytointikonsulttimme käy kandidaatin kanssa läpi työhistoriaan, kokemuksiin ja tavoitteisiin liittyviä teemoja. Monipuolisen ja strukturoidun lähestymisen päämääränä on ymmärrys kandidaatin vahvuuksista ja kehitysalueista juuri avoinna olevan roolin vaatimusten näkökulmasta. Näin voimme kertoa asiakkaalle perustellun näkemyksen siitä, mihin kandidaatin menestyminen myyntitehtävässä perustuisi.
Myynnin rekrytointi, vaihe 3: soveltuvuusarviointi
Myynnin rekrytoinnissa on tärkeä huomioida sekä ammatillisen osaamisen että työkulttuuriin liittyvät vaatimukset ja toiveet, jotta mahdollisuudet kohtaavat molemminpuolisesti. Modernit psykometriset menetelmät auttavat pääsemään pintaa syvemmälle.
Rekrytointikonsulttimme valitsee soveltuvuusarviointimenetelmän aina kulloisenkin osaajaprofiilin keskeisten vaatimuksien mukaisesti. Mitkä kandidaatin vahvuudet ovat? Miten hän hankkii, soveltaa ja analysoi tarvitsemaansa tietoa? Kuinka hän toimii tiimissä? Mistä hän innostuu ja mikä häntä motivoi?
Soveltuvuusarvioinnit mahdollistavat objektiivisen hakijoiden vertailun. Arvioinnit tukevat rekrytointipäätöstä ja antavat luotettavaa tietoa kandidaatin vahvuuksista, kehitysalueista, motivaatiotekijöistä ja työskentelytyylistä.
Haluatko jutella rekrytointitarpeistasi?
Rekrytointikonsulttimme ovat täällä sinua varten! Ota yhteyttä, jos haluat miettiä myyntiorganisaatiosi osaamistarpeita, pohtia tulevan haun vaatimuksia tai edistää käsilläsi olevaa myynnin rekrytointia!
Tyypillisiä myynnin rekrytointimme ovat esimerkiksi:
- CSO, CRO, Sales Director, myyntijohtaja
- Sales Manager, myyntipäällikkö
- Business Manager, liiketoimintajohtaja
- Key Account Manager, avainasiakkuuspäällikkö
- Account Manager, asiakaspäällikkö
- B2B-myyjä, ratkaisumyynti ja arvomyynti