Growth-ajattelu luo pohjan kasvulle myynnin ja markkinoinnin yhteispelillä
Me SalesOnlyllä rekrytoimme kasvua.
Olemme erikoistuneet myynnin ja markkinoinnin rekrytointiin ja mikä tärkeintä: ymmärrämme ostoskäyttäytymisen muutoksen luomat vaatimukset myynnin ja markkinoinnin yhteispelille.
Lue lisää myynnin rekrytoinnista
Lue lisää markkinoinnin rekrytoinnista
Markkinointi raivaa tien myynnin kasvulle
Modernissa organisaatiossa myynti ja markkinointi ovat kokonaisuus, jossa molemmilla on samalla oma selkeä roolinsa asiakkaan ostopolulla.
Yhdeksän kymmenestä B2B-ostajista löytää tarvitsemansa ratkaisun itsenäisesti verkosta ja juuri siksi markkinointi on se funktio, joka raivaa tien myynnin kasvulle.
Markkinoinnin tehtävänä on helpottaa myyntiä: luoda tilanne, jossa asiakkaat löytävät myyjän eikä toisin päin. Markkinointi myös näkee markkinamuutoksen indikaatiot ennen myyntiä ja mahdollistaa näin sen, että myyntistrategia pysyy asiakkaan pulssilla. Parhaimmillaan markkinointi avaa myynnille kokonaan uutta markkinaa.
Myynti on yrityksen päivittäisen työn kriittisin toiminto, koska se maksaa työntekijöiden palkat ja mahdollistaa investoinnit. Mutta niin kuin tutkimukset osoittavat, juttelee myyjä tyypillisesti asiakkaan kanssa ensimmäisen kerran ostopolun loppumetreillä. Sitä ennen ostopäätöstä on tukenut juuri markkinointi.
Tiivistetysti voi sanoa, että myynti on panostus nykyhetkeen, markkinointi huomiseen. Päämäärä on silti sama.
B2B-yritysten on siirryttävä inbound-markkinointiin – Kuinka kasvatat digitaalista näkyvyyttäsi?
Myynnin ja markkinoinnin osaamispuutteet liittyvät muuttunutta ostokäyttäytymistä tukeviin taitoihin
The future State of Sales Skills on laaja tutkimus, joka syventyy kolmeen aihealueeseen: myynnin ja markkinoinnin osaamispuutteisiin, myyntiosaamisen muutostarpeisiin ja myyntiosaamisen löytämiseen.
Tutkimus osoitti selkeästi, että myynnin ja markkinoinnin osaamisvaje on todellinen ja sen paikkaamisen tarve akuutti. Peräti 91 % vastaajista kertoi nykyosaamisen puutteista ja 86 % arvioi tilanteen jatkuvan samanlaisena myös tulevaisuudessa.
Puutteellisen osaamisen kärkikolmikoksi erottuivat Social Selling (45 %), Lead Generation (42 %) ja Value Based Selling (38 %). Suomeksi siis sosiaalinen myynti, liidien generointi ja arvomyynti.
Lataa The Future State of Sales Skills -tutkimus
Social Selling, Lead Generation ja Value Based Selling – mitä ne ovat ja miksi niillä on merkitystä?
Kasvua luova myynnin ja markkinoinnin yhteispeli vaatii taustalleen oikeat avainhenkilöt. Oikean henkilön löytäminen taas edellyttää modernia osaajaprofiilin määrittelyä.
Se on meidän erikoisosaamistamme.
Kasvu syntyy ymmärryksestä liiketoimintaan, asiakkaisiin, osaajiin ja heidän potentiaaliinsa
SalesOnly on osa Wise People Groupia, Pohjoismaiden suurinta HR-taloa. Missiomme on olla asiakkaidemme kasvukumppani, ihmisiin ja heidän potentiaaliinsa keskittyen.
Tiimimme muodostuu intohimoisista nykyaikaisen myynnin ja markkinoinnin rekrytoinnin ammattilaisista. Kasvun huippuosaajia konsulteistamme tekee se, että rekrytoinnin lisäksi he ymmärtävät liiketoimintaa, digitalisaatiota ja ihmisiä.
Me osaamme haastaa, valmentaa ja konsultoida, aina aitoina itsenämme ja täydellä sydämellä. Osaajaprofiilin määrittely on se vaihe, jossa ulkopuolisista asiantuntijasilmistä on erityistä hyötyä: varmistamme yhdessä, että tehtävänkuvaus houkuttaa paikalle liiketoimintatavoitteita tukevat osaajat.
Yleensä hoidamme asiakkaamme rekrytoinnin koko kaaren, mutta palveluitamme voi ostaa myös osissa.
Myynnin rekrytointi
Kasvaakseen yrityksesi myyntistrategian on vastattava potentiaalisen asiakaskunnan muuttuneita ostotarpeita. Ja jotta myyntistrategia voi realisoitua tuloksiksi, on sen asettamat vaatteet huomioitava sekä myynnin johtamisessa että osaajien rekrytoinnissa.
Lue lisää myynnin rekrytoinnista
Markkinoinnin rekrytointi
Yrityksen myyntistrategiaa tukeva markkinointistrategia vaatii ymmärrystä ja osaamista muuttunutta ostokäyttäytymistä tukevista työtavoista- ja kaluista, kuten markkinoinnin automaatiosta, inbound-markkinoinnista ja sisältöstrategiasta.