Rekrytointipalvelut

Growth-ajattelu luo pohjan kasvulle myynnin ja markkinoinnin yhteispelillä

Me SalesOnlyllä rekrytoimme kasvua.

Olemme erikoistuneet myynnin ja markkinoinnin rekrytointiin ja mikä tärkeintä: ymmärrämme ostoskäyttäytymisen muutoksen luomat vaatimukset myynnin ja markkinoinnin yhteispelille.

Lue lisää myynnin rekrytoinnista

Lue lisää markkinoinnin rekrytoinnista

Markkinointi raivaa tien myynnin kasvulle

Modernissa organisaatiossa myynti ja markkinointi ovat kokonaisuus, jossa molemmilla on samalla oma selkeä roolinsa asiakkaan ostopolulla.

Yhdeksän kymmenestä B2B-ostajista löytää tarvitsemansa ratkaisun itsenäisesti verkosta ja juuri siksi markkinointi on se funktio, joka raivaa tien myynnin kasvulle.

Markkinoinnin tehtävänä on helpottaa myyntiä: luoda tilanne, jossa asiakkaat löytävät myyjän eikä toisin päin. Markkinointi myös näkee markkinamuutoksen indikaatiot ennen myyntiä ja mahdollistaa näin sen, että myyntistrategia pysyy asiakkaan pulssilla. Parhaimmillaan markkinointi avaa myynnille kokonaan uutta markkinaa.

Myynti on yrityksen päivittäisen työn kriittisin toiminto, koska se maksaa työntekijöiden palkat ja mahdollistaa investoinnit. Mutta niin kuin tutkimukset osoittavat, juttelee myyjä tyypillisesti asiakkaan kanssa ensimmäisen kerran ostopolun loppumetreillä. Sitä ennen ostopäätöstä on tukenut juuri markkinointi.

Tiivistetysti voi sanoa, että myynti on panostus nykyhetkeen, markkinointi huomiseen. Päämäärä on silti sama.

B2B-yritysten on siirryttävä inbound-markkinointiin – Kuinka kasvatat digitaalista näkyvyyttäsi?

Myynnin ja markkinoinnin osaamispuutteet liittyvät muuttunutta ostokäyttäytymistä tukeviin taitoihin

The future State of Sales Skills on laaja tutkimus, joka syventyy kolmeen aihealueeseen: myynnin ja markkinoinnin osaamispuutteisiin, myyntiosaamisen muutostarpeisiin ja myyntiosaamisen löytämiseen.

Tutkimus osoitti selkeästi, että myynnin ja markkinoinnin osaamisvaje on todellinen ja sen paikkaamisen tarve akuutti. Peräti 91 % vastaajista kertoi nykyosaamisen puutteista ja 86 % arvioi tilanteen jatkuvan samanlaisena myös tulevaisuudessa.

Puutteellisen osaamisen kärkikolmikoksi erottuivat Social Selling (45 %), Lead Generation (42 %) ja Value Based Selling (38 %). Suomeksi siis sosiaalinen myynti, liidien generointi ja arvomyynti.

Lataa The Future State of Sales Skills -tutkimus 

Social Selling, Lead Generation ja Value Based Selling – mitä ne ovat ja miksi niillä on merkitystä? 

Kasvua luova myynnin ja markkinoinnin yhteispeli vaatii taustalleen oikeat avainhenkilöt. Oikean henkilön löytäminen taas edellyttää modernia osaajaprofiilin määrittelyä.

Se on meidän erikoisosaamistamme.

Kasvu syntyy ymmärryksestä liiketoimintaan, asiakkaisiin, osaajiin ja heidän potentiaaliinsa

SalesOnly on osa Wise People Groupia, Pohjoismaiden suurinta HR-taloa. Missiomme on olla asiakkaidemme kasvukumppani, ihmisiin ja heidän potentiaaliinsa keskittyen.

Tiimimme muodostuu intohimoisista nykyaikaisen myynnin ja markkinoinnin rekrytoinnin ammattilaisista. Kasvun huippuosaajia konsulteistamme tekee se, että rekrytoinnin lisäksi he ymmärtävät liiketoimintaa, digitalisaatiota ja ihmisiä. ​

Me osaamme haastaa, valmentaa ja konsultoida, aina aitoina itsenämme ja täydellä sydämellä. Osaajaprofiilin määrittely on se vaihe, jossa ulkopuolisista asiantuntijasilmistä on erityistä hyötyä: varmistamme yhdessä, että tehtävänkuvaus houkuttaa paikalle liiketoimintatavoitteita tukevat osaajat.

Yleensä hoidamme asiakkaamme rekrytoinnin koko kaaren, mutta palveluitamme voi ostaa myös osissa.

Myynnin rekrytointi

Kasvaakseen yrityksesi myyntistrategian on vastattava potentiaalisen asiakaskunnan muuttuneita ostotarpeita. Ja jotta myyntistrategia voi realisoitua tuloksiksi, on sen asettamat vaatteet huomioitava sekä myynnin johtamisessa että osaajien rekrytoinnissa.

Lue lisää myynnin rekrytoinnista

Markkinoinnin rekrytointi

Yrityksen myyntistrategiaa tukeva markkinointistrategia vaatii ymmärrystä ja osaamista muuttunutta ostokäyttäytymistä tukevista työtavoista- ja kaluista, kuten markkinoinnin automaatiosta, inbound-markkinoinnista ja sisältöstrategiasta.

Lue lisää markkinoinnin rekrytoinnista 

SALESONLY TEKEE MYYNNIN JA MARKKINOINNIN REKRYTOINTEJA LÄPI TOIMIALOJEN

MEISTÄ SANOTTUA

Maija Volotinen

Timma

Me Timmalla menemme aina ihmiset edellä. Siksi arvostan todella paljon sitä, kuinka perusteellisesti SalesOnly perehtyi liiketoimintamme lisäksi yrityskulttuuriimme. Oli hienoa seurata, kuinka he saivat kiinni arvoistamme ja vaalivat brändiämme läpi koko prosessin. SalesOnly viesti sekä meidän että kandien suuntaan todella nopeasti ja läpinäkyvästi. Kandien kiitokset konkretisoivat hyvin myös sen, ettei laadukas suorahaku ole vain rekrytointia, vaan tärkeä osa työnantajamielikuvan vahvistamista.

Veera Inna

Netum

SalesOnlyn kanssa lähdimme toteuttamaan rekrytointia useiden kumppanien kartoituksen jälkeen ja olimme tyytyväisiä rekrytoinnin kulkuun sekä tulokseen. Viestintä oli sujuvaa ja yrityksemme työnantajamielikuvasta pidettiin huolta läpi prosessin. Saimme myös useammalta kandidaatilta hyvää palautetta SalesOnlyn toiminnasta. Kiitokset SalesOnlylle hyvästä yhteistyöstä!

Patrik Palatz

Canter

Olen vankkumaton avoimuuden kannattaja. Tämä filosofia leimasi molempia rekrytointeja. Panostimme paljon siihen, että ehdokkaat saavat työn tekemisen ja työkulttuurin kaikista puolista realistisen ja rehellisen kuvan. Hyödynsin SalesOnlyn osaamista myös miettiessäni palkitsemisen painotuksia ja palkka-avoimuutta koskevia kysymyksiä.

Haluatko jutella kanssamme?

Ole yhteydessä, niin palaamme sinulle mahdollisimman pian!

Tutustu blogiimme